314


به گفته، مدیرکل پست استان یزد، توزیع پست استان به دستگاه‌های هوشمند PDA مجهز شد. در این سرویس، فرستنده مرسوله می‌تواند از طریق کد رهگیری که از دفاتر قبول دریافت کرده، علاوه بر اطلاعات سیر مرسوله، امضای دیجیتال گیرنده را نیز در کنار بار کد مرسوله مشاهده کند. مسعود دهقان گفت: دستگاهی که هم‌اکنون در اختیار توزیع کنندگان قرار دارد، علاوه بر توانایی دریافت و ذخیره امضا، دارای قابلیت‌های گسترده دیگری مانند GPRS و GPS، ارسال گزارش آنلاین از طریق اینترنت بی سیم، دریافت اثر انگشت، دوربین و بارگذاری سیم‌کارت مخابراتی است که می‌توان از هر کدام از آنها در زمان نیاز استفاده کرد. دستگاه PDA، به جای ثبت مرسولات در دفتر و گرفتن امضا، اطلاعات مرسولات را به صورت الکترونیکی ثبت می‌کند و با رسیدن مرسوله درب منزل گیرنده، دستگاه بارکد را می‌خواند و اطلاعات مرسوله آورده می‌شود و در صورت صحیح بودن اطلاعات امضا گیرنده مرسوله به صورت الکترونیکی گرفته می‌شود. پس از گذشت یک ساعات از تحویل مرسوله، امضا به سایت پست منتقل و فرستنده می‌تواند ساعت تحویل، روز تحویل و نمونه امضا گیرنده و نام و نام خانوادگی وی را به صورت الکترونیکی مشاهده کند. مدیرکل پست یزد گفت: ۵۸ نامه‌رسان در استان آموزش‌های لازم را دیده و دستگاه PDA را تحویل گرفته و مشغول به کار هستند.   رئیس سازمان ثبت احوال با بیان اینکه تا ۳ سال آینده حدود ۶۰ میلیون کارت هوشمند ملی برای ایرانیان صادر می شود، گفت: در فاز بعدی این طرح، کارت های هوشمند به کارت های چندمنظوره تبدیل خواهند شد. سیدعلیرضا آوایی گفت: اکنون حدود ۳ میلیون کارت هوشمند ملی در کشور صادر شده است و بناداریم براساس تقاضای مراجعه کنندگان، تا پایان امسال این تعداد را به ۸ میلیون کارت افزایش دهیم. وی افزود: به تدریج، امکانات مختلفی از جمله کارت بانکی، دفترچه بیمه و گذرنامه بر روی کارت هوشمند ملی تعبیه می شود. آوایی با اشاره به احراز هویت بر مبنای اسکن اثر انگشت بر روی کارت هوشمند ملی اضافه کرد: در صورت فراهم شدن زیرساختهای فنی، امکان توزیع این کارتها به درب منازل افراد نیز وجود دارد. اما این موضوع مستلزم آن است که سامانه های آنلاین شرکت پست به پایگاه ثبت احوال متصل شده و بتوان اثر انگشت متقاضی کارت هوشمند را با دریافت کننده کارت مطابقت داد. رئیس سازمان ثبت احوال گفت: از زمان ثبت تقاضا و پیش ثبت نام تا زمان صدور کارت هوشمند، بیش از ۲ ماه زمان می برد. هم اکنون حدود ۳۰۰ هزار نفر در استانهای مختلف در نوبت دریافت کارت هوشمند هستند. == سامانه پیش ثبت نام کارت هوشمند ملی : https://www.ncr.ir   کمیسیون ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی، سیاست ها و راهبردهای برنامه ملی خط و زبان فارسی در فضای مجازی را تدوین کرد. این برنامه راهبردی پس از تصویب در کمیسیون، به شورای عالی فضای مجازی کشور ارائه خواهد شد. محمدحسن انتظاری، دبیر شورای عالی فضای مجازی، در نشست این کمیسیون گفت: وی با بیان اینکه سیاست های حاکم در برنامه ملی خط و زبان فارسی به منظور تقویت و ترویج زبان فارسی در فضای مجازی است، افزود: میزان نفوذ خط و زبان فارسی در کل فضای مجازی باید افزایش یابد و طبق سیاست های ابلاغی برنامه ششم توسعه در فضای مجازی، باید در پایان این برنامه به ۵ برابر وضعیت فعلی محتوای فارسی در فضای مجازی دست یابیم.   فراخوان پذیرش استارتاپ های حوزه فناوری اطلاعات از سوی شتابدهنده استارتاپی مستقر در دانشکده فنی دانشگاه تهران اعلام شد. مدیرعامل مرکز شتابدهنده استارتاپی، در باره نحوه حمایت از این کسب و کارهای نو در حوزه فناوری اطلاعات گفت: در سومین دوره، ۲۰ استارتاپ برای ورود به دوره ۶ ماهه پیش‌شتابدهی پذیرفته می‌شوند که ضمن دریافت سرمایه اولیه، از فضای کار رایگان و دسترسی به شبکه بزرگ مربیان نیز برخوردار خواهند شد. محسن ملایری، ارائه آموزش‌های کاربردی برای توسعه کسب وکار، بهره‌مندی از شبکه مربیان کارآزموده و اتصال استارتاپ ها به شبکه سرمایه‌گذاران را از مهمترین ویژگی های این اقدام عنوان کرد. وی افزود: در مرحله دوم حمایت از استارتاپ ها، از میان ۲۲۰ استارتاپ متقاضی، ۲۰ استارتاپ با زمینه‌های کاری مانند تجارت الکترونیکی، موبایل، بازی‌های کامپیوتری، اینترنت، رایانش ابری و خدمات نرم‌افزاری مورد پذیرش قرار گرفتند که هم اکنون در حال طی مراحل رشد خود قرار دارند. مهلت ثبت نام: تا ۲۹ شهریور. http://avatech.ir/fa/get-started/   کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، سند بررسی مشکلات حوزه تجارت الکترونیکی را تهیه و تدوین کرد. مسئول کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، با اشاره به تدوین این سند در سایه قانون تجارت الکترونیکی گفت: این سند شامل طرح و بررسی تمام معضلات و چالش هایی است که فعالان این حوزه برای ادامه فعالیت و یا توسعه کسب و کارشان با آن روبه رو هستند. محمودیان، در تشریح مشکلات کسب و کار در حوزه تجارت الکترونیکی به موضوع فقدان به روزآوری قوانین تجارت الکترونیکی در کشور اشاره کرد و گفت: قانون تجارت الکترونیکی درکشور مصوب سال ۱۳۸۲ مجلس شورای اسلامی است و از آن زمان تاکنون با وجود تغییر و تحولات بسیار در فضای تجارت الکترونیکی این قوانین به روزآوری نشده اند. وی، با اشاره تعدد متولیان این حوزه و مشکلات حاصل از این سردرگمی برای فعالان گفت: متاسفانه با وجود اینکه قانون تجارت الکترونیکی، صراحتا مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت را به عنوان تنها هماهنگ کننده این حوزه معرفی می کند اما تعدد متولیان دولتی و دستگاههای مختلف نظارتی و انتشار قوانین مختلف از سوی این دستگاهها، باعث تناقض های رفتاری بسیاری در این بخش شده است. مسئول کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران تاکید کرد: سند پیش روی مشکلات تجارت الکترونیکی، نیازمند بررسی و پیگیری نهادهای مختلف حاکمیتی همچون مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، سازمان فناوری اطلاعات و شورای عالی فضای مجازی است تا بتوان در این حوزه مطابق با تغییرات، شرایط و نیازمندی های تجارت الکترونیکی، این قوانین را بهبود بخشید.   وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی کلوب، مهمترین راهكارهای عملی برای کاهش قیمت و افزایش کیفیت خدمات ارتباطی در حوزه تلفن همراه و ثابت را فراهم كردن شرایط مختلف برای ایجاد رقابت بین اپراتورها عنوان کرد و از دو طرح وزارت ارتباطات برای مهیا شدن این هدف خبر داد. وی گفت: در حوزه تلفن همراه، «طرح ترابردپذیری شماره ها» که امکان تغییر اپراتور را بدون تغییر شماره ممکن می کند، راهكار مناسبی است كه مشتركان و كاربران را به سمت اپراتوری می كشاند كه بهترین كیفیت را با قیمت مناسب ارائه می دهند. محمود واعظی درباره راهکار رفع مشکلات تلفن ثابت افزود: طرح دریافت پروانه ایجاد و بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP) در دستور کار است كه با توجه به تجربه جدید، اقدام به ثبت نام از شركتهای متقاضی و در ادامه بررسی توانمندی های فنی و مالی این شركت ها اجرایی شد و در مجموع از میان شركت های متقاضی، ۷ شركت دارای شرایط شدند که در «هفته دولت» پروانه این شركت ها صادر و واگذار می شود.
  • به گفته، مدیرکل پست استان یزد، توزیع پست استان به دستگاه‌های هوشمند PDA مجهز شد.
    در این سرویس، فرستنده مرسوله می‌تواند از طریق کد رهگیری که از دفاتر قبول دریافت کرده، علاوه بر اطلاعات سیر مرسوله، امضای دیجیتال گیرنده را نیز در کنار بار کد مرسوله مشاهده کند.
    مسعود دهقان گفت: دستگاهی که هم‌اکنون در اختیار توزیع کنندگان قرار دارد، علاوه بر توانایی دریافت و ذخیره امضا، دارای قابلیت‌های گسترده دیگری مانند GPRS و GPS، ارسال گزارش آنلاین از طریق اینترنت بی سیم، دریافت اثر انگشت، دوربین و بارگذاری سیم‌کارت مخابراتی است که می‌توان از هر کدام از آنها در زمان نیاز استفاده کرد.
    دستگاه PDA، به جای ثبت مرسولات در دفتر و گرفتن امضا، اطلاعات مرسولات را به صورت الکترونیکی ثبت می‌کند و با رسیدن مرسوله درب منزل گیرنده، دستگاه بارکد را می‌خواند و اطلاعات مرسوله آورده می‌شود و در صورت صحیح بودن اطلاعات امضا گیرنده مرسوله به صورت الکترونیکی گرفته می‌شود. پس از گذشت یک ساعات از تحویل مرسوله، امضا به سایت پست منتقل و فرستنده می‌تواند ساعت تحویل، روز تحویل و نمونه امضا گیرنده و نام و نام خانوادگی وی را به صورت الکترونیکی مشاهده کند.
    مدیرکل پست یزد گفت: ۵۸ نامه‌رسان در استان آموزش‌های لازم را دیده و دستگاه PDA را تحویل گرفته و مشغول به کار هستند.
     
  • رئیس سازمان ثبت احوال با بیان اینکه تا ۳ سال آینده حدود ۶۰ میلیون کارت هوشمند ملی برای ایرانیان صادر می شود، گفت: در فاز بعدی این طرح، کارت های هوشمند به کارت های چندمنظوره تبدیل خواهند شد.
    سیدعلیرضا آوایی گفت: اکنون حدود ۳ میلیون کارت هوشمند ملی در کشور صادر شده است و بناداریم براساس تقاضای مراجعه کنندگان، تا پایان امسال این تعداد را به ۸ میلیون کارت افزایش دهیم.
    وی افزود: به تدریج، امکانات مختلفی از جمله کارت بانکی، دفترچه بیمه و گذرنامه بر روی کارت هوشمند ملی تعبیه می شود.
    آوایی با اشاره به احراز هویت بر مبنای اسکن اثر انگشت بر روی کارت هوشمند ملی اضافه کرد: در صورت فراهم شدن زیرساختهای فنی، امکان توزیع این کارتها به درب منازل افراد نیز وجود دارد. اما این موضوع مستلزم آن است که سامانه های آنلاین شرکت پست به پایگاه ثبت احوال متصل شده و بتوان اثر انگشت متقاضی کارت هوشمند را با دریافت کننده کارت مطابقت داد.
    رئیس سازمان ثبت احوال گفت: از زمان ثبت تقاضا و پیش ثبت نام تا زمان صدور کارت هوشمند، بیش از ۲ ماه زمان می برد. هم اکنون حدود ۳۰۰ هزار نفر در استانهای مختلف در نوبت دریافت کارت هوشمند هستند.
    == سامانه پیش ثبت نام کارت هوشمند ملی : https://www.ncr.ir
     
  • کمیسیون ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی، سیاست ها و راهبردهای برنامه ملی خط و زبان فارسی در فضای مجازی را تدوین کرد.
    این برنامه راهبردی پس از تصویب در کمیسیون، به شورای عالی فضای مجازی کشور ارائه خواهد شد.
    محمدحسن انتظاری، دبیر شورای عالی فضای مجازی، در نشست این کمیسیون گفت: وی با بیان اینکه سیاست های حاکم در برنامه ملی خط و زبان فارسی به منظور تقویت و ترویج زبان فارسی در فضای مجازی است، افزود: میزان نفوذ خط و زبان فارسی در کل فضای مجازی باید افزایش یابد و طبق سیاست های ابلاغی برنامه ششم توسعه در فضای مجازی، باید در پایان این برنامه به ۵ برابر وضعیت فعلی محتوای فارسی در فضای مجازی دست یابیم.
     
  • فراخوان پذیرش استارتاپ های حوزه فناوری اطلاعات از سوی شتابدهنده استارتاپی مستقر در دانشکده فنی دانشگاه تهران اعلام شد.
    مدیرعامل مرکز شتابدهنده استارتاپی، در باره نحوه حمایت از این کسب و کارهای نو در حوزه فناوری اطلاعات گفت: در سومین دوره، ۲۰ استارتاپ برای ورود به دوره ۶ ماهه پیش‌شتابدهی پذیرفته می‌شوند که ضمن دریافت سرمایه اولیه، از فضای کار رایگان و دسترسی به شبکه بزرگ مربیان نیز برخوردار خواهند شد.
    محسن ملایری، ارائه آموزش‌های کاربردی برای توسعه کسب وکار، بهره‌مندی از شبکه مربیان کارآزموده و اتصال استارتاپ ها به شبکه سرمایه‌گذاران را از مهمترین ویژگی های این اقدام عنوان کرد.
    وی افزود: در مرحله دوم حمایت از استارتاپ ها، از میان ۲۲۰ استارتاپ متقاضی، ۲۰ استارتاپ با زمینه‌های کاری مانند تجارت الکترونیکی، موبایل، بازی‌های کامپیوتری، اینترنت، رایانش ابری و خدمات نرم‌افزاری مورد پذیرش قرار گرفتند که هم اکنون در حال طی مراحل رشد خود قرار دارند.
    مهلت ثبت نام: تا ۲۹ شهریور. http://avatech.ir/fa/get-started/
     
  • کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، سند بررسی مشکلات حوزه تجارت الکترونیکی را تهیه و تدوین کرد.
    مسئول کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، با اشاره به تدوین این سند در سایه قانون تجارت الکترونیکی گفت: این سند شامل طرح و بررسی تمام معضلات و چالش هایی است که فعالان این حوزه برای ادامه فعالیت و یا توسعه کسب و کارشان با آن روبه رو هستند.
    محمودیان، در تشریح مشکلات کسب و کار در حوزه تجارت الکترونیکی به موضوع فقدان به روزآوری قوانین تجارت الکترونیکی در کشور اشاره کرد و گفت: قانون تجارت الکترونیکی درکشور مصوب سال ۱۳۸۲ مجلس شورای اسلامی است و از آن زمان تاکنون با وجود تغییر و تحولات بسیار در فضای تجارت الکترونیکی این قوانین به روزآوری نشده اند.
    وی، با اشاره تعدد متولیان این حوزه و مشکلات حاصل از این سردرگمی برای فعالان گفت: متاسفانه با وجود اینکه قانون تجارت الکترونیکی، صراحتا مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت را به عنوان تنها هماهنگ کننده این حوزه معرفی می کند اما تعدد متولیان دولتی و دستگاههای مختلف نظارتی و انتشار قوانین مختلف از سوی این دستگاهها، باعث تناقض های رفتاری بسیاری در این بخش شده است.
    مسئول کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران تاکید کرد: سند پیش روی مشکلات تجارت الکترونیکی، نیازمند بررسی و پیگیری نهادهای مختلف حاکمیتی همچون مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، سازمان فناوری اطلاعات و شورای عالی فضای مجازی است تا بتوان در این حوزه مطابق با تغییرات، شرایط و نیازمندی های تجارت الکترونیکی، این قوانین را بهبود بخشید.
     
  • وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی کلوب، مهمترین راهكارهای عملی برای کاهش قیمت و افزایش کیفیت خدمات ارتباطی در حوزه تلفن همراه و ثابت را فراهم كردن شرایط مختلف برای ایجاد رقابت بین اپراتورها عنوان کرد و از دو طرح وزارت ارتباطات برای مهیا شدن این هدف خبر داد.
    وی گفت: در حوزه تلفن همراه، «طرح ترابردپذیری شماره ها» که امکان تغییر اپراتور را بدون تغییر شماره ممکن می کند، راهكار مناسبی است كه مشتركان و كاربران را به سمت اپراتوری می كشاند كه بهترین كیفیت را با قیمت مناسب ارائه می دهند.
    محمود واعظی درباره راهکار رفع مشکلات تلفن ثابت افزود: طرح دریافت پروانه ایجاد و بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP) در دستور کار است كه با توجه به تجربه جدید، اقدام به ثبت نام از شركتهای متقاضی و در ادامه بررسی توانمندی های فنی و مالی این شركت ها اجرایی شد و در مجموع از میان شركت های متقاضی، ۷ شركت دارای شرایط شدند که در «هفته دولت» پروانه این شركت ها صادر و واگذار می شود.




پرتال استان یزد

تلفن:  31112525

نمابر:  36284787

پیامک:  100061112525

رایانامه:  it@ostanyazd.ir