346


چهارمین نشست کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان یزد (سومین نشست در سال ۹۴) روز چهارشنبه، ۲۹ مهرماه ۹۴، با حضور استاندار و بیشتر اعضای کارگروه، برگزار شد. گفتگو درباره طرح‌های SDI استان (موضوع ماده ۲۳ ضوابط فنی اجرایی) و GNAF (ماده ۲۷ ضوابط فنی اجرایی) در دستور کار نشست قرار داشت. در پایان، احکام اعضای کمیته راهبری SDI استان، از سوی استاندار، به اعضای حاضر در نشست، داده شد.   کمیته راهبری SDI استان یزد تشکیل شد. کمیته راهبری SDI استان، برپایه تبصره ماده ۲۳ ضوابط فنی اجرایی توسعه دولت الکترونیکی، به ریاست استاندار، تشکیل می شود. اعضای این کمیته که از سوی استاندار یزد منصوب شده اند، عبارتند از: رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان (نایب رییس)، معاون آمار و اطلاعات سازمان (دبیر)، مدیرکل فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان، مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیرعامل آب منطقه ای استان، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری، مدیرکل پست استان، رییس دانشگاه یزد، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و شهردار یزد.   معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به ضعف نبود دیتا و شناسنامه خدمات الکترونیکی در کشور گفت: تا پایان سال (۹۴) قرار است طرحی به نتیجه برسد که براساس آن شناسنامه خدمات الکترونیکی دستگاههای اجرایی تبیین و مشخص شود. وی گفت: «دیتا کاتالوگ» تمامی اطلاعات خدمات پایه دولت را مشخص خواهد کرد. این سامانه به عنوان فهرستی از مشخصات تمامی خدماتی که دولت می خواهد عرضه کند در دسترس قرار می گیرد. باقری اصل با تاکید بر اینکه اغلب کشورها دارای دیتا کاتالوگ خدمات پایه دولتی هستند ادامه داد: در این سامانه دیتای تمامی سرویسهایی که مردم به آن احتیاج دارند به عنوان شناسنامه خدمات قرار داده می شود و فهرستی از مشخصاتی است که دولت می خواهد به مردم ارائه کند. وی با بیان اینکه قرار بود این سامانه تا پایان سال ۹۳ آماده شود گفت: به دلیل تاخیر دستگاهها در ارائه شناسنامه های خدمات و طولانی شدن فرآیند نهایی سازی شناسنامه ها، این طرح تا پایان امسال اجرا می شود. معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: این موضوع تکلیفی است که از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی به دبیرخانه شورای عالی فناوری اطلاعات محول شده است. وی گفت: با شناسنامه دار کردن خدمات دولتی در کشور می توان تعارض های موجود در خدمات، دیتای مورد نیاز خدمات و فرآیندهای کلی را در فاز نخست مشخص کرد و در سطوح بعدی دولت می تواند سرانه ارائه سرویس، بودجه مدنظر و سایر جزئیات آن هر خدمت را به صورت مشخص ارزیابی و برآورد کند.   مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری تهران از آغاز سرشماری آزمایشی اینترنتی نفوس و مسکن به صورت پایلوت در منطقه ۳ شهر تهران از روز ۲۱ مهرماه تا ۴ آذر خبر داد و گفت: این سرشماری به صورت پایلوت در پنج شهرستان دیگر کشور نیز تا پیش از سال ۹۵ (سرشماری کشوری) برگزار می‌شود. در این سرشماری ساکنین منطقه سه پایتخت براساس دستورالعمل مرکز آمار ایران در مدت مشخص شده به تارنمای اینترنتی، مراجعه و اطلاعات خانوار خود را وارد و پس از تکمیل اطلاعات خود، کد آماری دریافت می‌کنند. وی گفت: همچنین آمارگیران برای ارزیابی میزان مشارکت ساکنین منطقه سه شهر تهران و نیز تکمیل فرآیند سرشماری به صورت حضوری به منازل ۱۲۰۰ خانوار این محدوه مراجعه می‌کنند. مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری تهران به تشریح نحوه مراجعه حضوری آمارگیران پرداخت و گفت: این افراد پس از مراجعه به منازل ساکنان منطقه سه تهران از آنان کد آماری دریافت شده را طلب می‌کنند و در صورت شرکت نکردن آن خانواده در سرشماری اینترنتی، این فرآیند به صورت حضوری توسط آمارگیر مجهز به تلبت انجام می‌شود. http://sarshomari94.ir   معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از صرف بیش از 200 میلیارد تومان برای صیانت از فضای مجازی در سال گذشته خبر داد. وی گفت: برای توسعه صیانت از فضای مجازی، فاز اول فیلترینگ هوشمند به اتمام رسیده و فاز دوم نیز در دست کار است. براری با اشاره به همکاری پلیس فتا در این زمینه تصریح کرد: همکاری و فعالیت پلیس فتا در این زمینه بسیار چشمگیر است، زیرا این جرایم نسبت به سال گذشته روند افزایشی داشته است، ولی با تلاش پلیس فتا و اشرافیت در این بخش کنترل این جرایم بسیار بالا بوده و در جهت کاهش این جرایم پیش می‌رود. در واقع فضای مجازی، یک فضای شیشه‌ای است، به همین خاطر مردم نباید اطلاعات شخصی خود را در این فضا منتشر کنند. وی گفت: به مردم توصیه می کنیم از شبکه های مجازی بومی استفاده کنند.
  • چهارمین نشست کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان یزد (سومین نشست در سال ۹۴) روز چهارشنبه، ۲۹ مهرماه ۹۴، با حضور استاندار و بیشتر اعضای کارگروه، برگزار شد.
    گفتگو درباره طرح‌های SDI استان (موضوع ماده ۲۳ ضوابط فنی اجرایی) و GNAF (ماده ۲۷ ضوابط فنی اجرایی) در دستور کار نشست قرار داشت.
    در پایان، احکام اعضای کمیته راهبری SDI استان، از سوی استاندار، به اعضای حاضر در نشست، داده شد.
     
  • کمیته راهبری SDI استان یزد تشکیل شد.
    کمیته راهبری SDI استان، برپایه تبصره ماده ۲۳ ضوابط فنی اجرایی توسعه دولت الکترونیکی، به ریاست استاندار، تشکیل می شود.
    اعضای این کمیته که از سوی استاندار یزد منصوب شده اند، عبارتند از:
    رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان (نایب رییس)، معاون آمار و اطلاعات سازمان (دبیر)، مدیرکل فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان، مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیرعامل آب منطقه ای استان، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری، مدیرکل پست استان، رییس دانشگاه یزد، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و شهردار یزد.
     
  • معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به ضعف نبود دیتا و شناسنامه خدمات الکترونیکی در کشور گفت: تا پایان سال (۹۴) قرار است طرحی به نتیجه برسد که براساس آن شناسنامه خدمات الکترونیکی دستگاههای اجرایی تبیین و مشخص شود.
    وی گفت: «دیتا کاتالوگ» تمامی اطلاعات خدمات پایه دولت را مشخص خواهد کرد. این سامانه به عنوان فهرستی از مشخصات تمامی خدماتی که دولت می خواهد عرضه کند در دسترس قرار می گیرد.
    باقری اصل با تاکید بر اینکه اغلب کشورها دارای دیتا کاتالوگ خدمات پایه دولتی هستند ادامه داد: در این سامانه دیتای تمامی سرویسهایی که مردم به آن احتیاج دارند به عنوان شناسنامه خدمات قرار داده می شود و فهرستی از مشخصاتی است که دولت می خواهد به مردم ارائه کند.
    وی با بیان اینکه قرار بود این سامانه تا پایان سال ۹۳ آماده شود گفت: به دلیل تاخیر دستگاهها در ارائه شناسنامه های خدمات و طولانی شدن فرآیند نهایی سازی شناسنامه ها، این طرح تا پایان امسال اجرا می شود.
    معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: این موضوع تکلیفی است که از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی به دبیرخانه شورای عالی فناوری اطلاعات محول شده است.
    وی گفت: با شناسنامه دار کردن خدمات دولتی در کشور می توان تعارض های موجود در خدمات، دیتای مورد نیاز خدمات و فرآیندهای کلی را در فاز نخست مشخص کرد و در سطوح بعدی دولت می تواند سرانه ارائه سرویس، بودجه مدنظر و سایر جزئیات آن هر خدمت را به صورت مشخص ارزیابی و برآورد کند.
     
  • مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری تهران از آغاز سرشماری آزمایشی اینترنتی نفوس و مسکن به صورت پایلوت در منطقه ۳ شهر تهران از روز ۲۱ مهرماه تا ۴ آذر خبر داد و گفت: این سرشماری به صورت پایلوت در پنج شهرستان دیگر کشور نیز تا پیش از سال ۹۵ (سرشماری کشوری) برگزار می‌شود. در این سرشماری ساکنین منطقه سه پایتخت براساس دستورالعمل مرکز آمار ایران در مدت مشخص شده به تارنمای اینترنتی، مراجعه و اطلاعات خانوار خود را وارد و پس از تکمیل اطلاعات خود، کد آماری دریافت می‌کنند.
    وی گفت: همچنین آمارگیران برای ارزیابی میزان مشارکت ساکنین منطقه سه شهر تهران و نیز تکمیل فرآیند سرشماری به صورت حضوری به منازل ۱۲۰۰ خانوار این محدوه مراجعه می‌کنند.
    مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری تهران به تشریح نحوه مراجعه حضوری آمارگیران پرداخت و گفت: این افراد پس از مراجعه به منازل ساکنان منطقه سه تهران از آنان کد آماری دریافت شده را طلب می‌کنند و در صورت شرکت نکردن آن خانواده در سرشماری اینترنتی، این فرآیند به صورت حضوری توسط آمارگیر مجهز به تلبت انجام می‌شود.
    http://sarshomari94.ir
     
  • معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از صرف بیش از 200 میلیارد تومان برای صیانت از فضای مجازی در سال گذشته خبر داد.
    وی گفت: برای توسعه صیانت از فضای مجازی، فاز اول فیلترینگ هوشمند به اتمام رسیده و فاز دوم نیز در دست کار است.
    براری با اشاره به همکاری پلیس فتا در این زمینه تصریح کرد: همکاری و فعالیت پلیس فتا در این زمینه بسیار چشمگیر است، زیرا این جرایم نسبت به سال گذشته روند افزایشی داشته است، ولی با تلاش پلیس فتا و اشرافیت در این بخش کنترل این جرایم بسیار بالا بوده و در جهت کاهش این جرایم پیش می‌رود. در واقع فضای مجازی، یک فضای شیشه‌ای است، به همین خاطر مردم نباید اطلاعات شخصی خود را در این فضا منتشر کنند.
    وی گفت: به مردم توصیه می کنیم از شبکه های مجازی بومی استفاده کنند.




پرتال استان یزد

تلفن:  31112525

نمابر:  36284787

پیامک:  100061112525

رایانامه:  it@ostanyazd.ir